Kicsomagolták – új Honda HR-V

Mindamellett, hogy teljes egészében láthatjuk az új Honda HR-V-t, továbbra is nagy a titkolózás a modell körül.

234
Az új Honda HR-V
Fotó: Honda

A Honda letépte a kamu matricákat az új HR-V-ről, hogy végre mindenki láthassa, hogyan képzelték el ők a folytatást. Igazából nincs olyan ma a márka kínálatában, amire hasonlítana – gyakorlatilag egy teljesen új Hondás irányvonal látható a nóvumon. Nem annyira kerekded a következő HR-V, mint elődje volt. A hátsó tetővonal meredekebben ível, illetve az ötödik ajtó üvegfelületét is jobban megdöntötték, melyekkel egy kupés SUV fazon született. A rövidesen érkező HR-V is a legújabb, e:HEV platformra épül – ebből következik, ezentúl kizárólag hibrid hajtással forgalmazzák. A Honda valóban kitart amellett, hogy 2022-re minden Európában forgalmazott négykerekűje képes lesz valamilyen elektromos hajtásra. Az új HR-V-nél továbbra sem árulják el, melyik hibrid rendszer lesz benne, de ha a modell eddigi történetéből indulunk ki, valószínűleg a Jazz e:HEV-ből érkezik majd, nem pedig a CR-V e:HEV-ből. Vagyis, várhatóan az 1,5 literes, 98 LE-s benzin-valamint 109 pacis villanymotor együttese mozgatja majd a HR-V-t is. A beltér viszont a külsővel ellentétben sokkal Hondásabb. Igaz, a legújabb, minimalista stílus jegyében született újra, viszont szerencsére több fizikai kapcsolót is meghagytak – így például a klíma panelja tekerő- és nyomógombokkal működtethető. Ezzel kapcsolatban egyébként annyit azért elárultak, hogy új szellőzőrendszert terveztek a gyáriak, melynek része az L alakú, szélekre kitolt rostélyok, amiken külön tekerőgombbal szabályozható a beáramló levegő iránya és mennyisége. Frissül az infotainment rendszer, az ehhez kapcsolódó tapis kijelző a középkonzol tetején pihen, és szélesedik a vezetőtámogató berendezések választéka is. Az új alapoknak köszönhetően még tágasabb lesz az új HR-V, a Mágikus Ülésrendszer pedig továbbra is megmarad. Ám míg eddig ezt úgy oldották meg, hogy a vezető alá költöztették az üzemanyagtartályt, ezentúl már középen utazik a naftahordó. Az új HR-V e:HEV 2021 második felében debütál az öreg kontinensen, de aki addig sem akar lemaradni a legújabb információkról, minden országban – így tehát nálunk is – regisztrálhat a márka honlapján.

Honda HR-V e:HEV beltér
Kívülről jellegzetes formai elem a nagy méretű hűtőmaszk, míg hátul a kocsi gyakorlatilag teljes széltén végigfutó lámpatestet kapott az új Honda HR-V e:HEV. Belül is teljes a megújulás – mondjuk, a klíma panelja ismerős a Jazz e:HEV-ből. Az irányválasztó nem gombos, mint a CR-V e:HEV-ben, itt megmaradtak a karos megoldásnál. Fotók: Honda