A legnagyobb bajor – BMW X7 bemutató

Fotó: BMW

Ezt kimaxolta a BMW. A szó legszorosabb értelmében. Bemutatták ugyanis az X7-est, ami ahogy a száma is jelzi, az eddigi legnagyobb SAV a bajor gyár történetében. Több mint 5 méter hosszú, 2 méter széles és a legkönnyebb változata is többet nyom 2,3 tonnánál. Szóval szűk utcák, vagy parkolóházak kizárva – gondolhatnánk. Ám ebbe a modellbe a BMW mindent beletett, amit ma tud. Az extralistát valószínűleg soha nem olvassa majd el senki, hacsak nem a világ legjobban felszerelt autója címet akarja valaki megszerezni az X7-tel. Úgy számoltam, minden 10 kilónként jut valami újdonság vagy kütyü az autóba. Ezek közül az egyik pont a szűk helyeken manőverezést segíti, elérhető ugyanis a járgányhoz az úgynevezett aktív hátsókerék-kormányzás. A rendszer alacsony sebességnél az első kerekekkel ellentétes, míg nagyobb tempónál az első tengellyel megegyező irányba forgatja el a hátsó kerekeket, ettől lesz tehát stabilabb és fordulékonyabb a bajor óriás. Ám ha ez kevés lenne, itt van a tolatási segédlet, ami a parkolóasszisztens része. Ez a rendszer eltárolja az autóval maximum 36 km/órás sebességgel, előremenetben megtett utolsó méterek minden kormánymozdulatát, majd a megfelelő gomb aktiválására tolatáskor akár 50 métert is képes megtenni teljesen automatikusan, hajszál pontosan azon a nyomvonalon, amelyet legutóbb az utolsó métereken, előre haladva eltárolt. A vezetőnek csupán a gáz- és fékpedált kell kezelnie, valamint a központi kijelzőn folyamatosan figyelni az X7 közvetlen környezetét.

Az utastér alapból 7 személyes, de külön kérésre a második sorban is két különálló ülés lehet, amik ugyanolyan funkciókra képesek, mint az elsők. Csúcshifi, LED-es tető- és középkonzol világítás, üvegből készült gombok és kapcsolók, akár ötzónás légkondicionáló – szinte vége sincs az extráknak. Fotó: BMW

Már az alapverziók is 20 colos felniken futnak, opcióként egy-vagy két számmal nagyobb görgőket lehet választani. A futómű légrugós az első és hátsó tengelyen is, az extralistán pedig megtalálható egy Off-Road csomag, ami több beállítási lehetőséget is felkínál a sofőrnek. Így tehát gombnyomásra lehet kiválasztani az útviszonyoknak megfelelő xSand, xGravel, xRocks vagy xSnow módot. A biztonsági felszerelések között van egyebek mellett a vészfékfunkcióval ellátott távolságtartó tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, oldalirányú ütközést megelőző aktív rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens, kikerülési segédlet, keresztirányú forgalomra illetve elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer és rossz haladási irányra figyelmeztető berendezés is. Belül teljesen digitális a műszeregység és a nagy, 12,3” méretű központi kijelző is. A legújabb BMW építési filozófia szerint nem csak az iDrive vezérlőtárcsájával, de érintéssel és gesztusvezérléssel is működtethetők a funkciók. Újdonság a BMW Intelligens Személyi Asszisztens, amely hangvezérléssel működik és a sofőrt segíti. Kérésre a funkciókat nem csak elmagyarázza de el is indítja. A BMW Digitális Kulcs segítségével pedig a felhasználók akár okostelefonjukkal is aktiválhatják az új X7 központi zárját és beindíthatják az erőforrást.

Minden eddiginél nagyobb a jellegzetes BMW vese. Mellette LED-technológiás első fényszórókat kap az X7, egy kis plusz pénzért pedig akár a BMW Laserlight lézerfény-technológiával felszerelt adaptív LED fényszórók is elérhetők. Fotó: BMW

A motorok Európában csak sorhatosak lesznek, az xDrive50i jelölésű V8-as benzines aggregát csakis a tengerentúlon választható. Az egyetlen ólommentessel működő erőforrás tehát nálunk az xDrive40i lesz. Ez a 3 literes, kettős megfúvású turbóval lélegeztetett motor 340 LE mellett 450 Nm-es forgatónyomatékot produkál. A 0-100-as sprint 6,1 másodperc, 245 km/h-ig bírja szuflával és a gyár szerint megelégszik akár 8,7 liter üzemanyaggal is száz kilométerenként. Gázolajos fronton két lehetőség van. Az xDrive30d a már jól ismert 3 literes öngyulladósa a bajor vállalatnak. Ma már 265 lóerő és 620 Nm a tudása. Ezzel kerek 7 másodpercig tart elérni a 100 km/h-s sebességet és 227 km/h-nál elfogy a lendület. Átlagfogyasztása a papírforma szerint 6,5 liter száz kilométerenként. Az M50d nevű csúcsdízelben négy turbó lélegezteti a 3 literes egységet. Így már 400 LE és 760 Nm szerepel a műszaki táblázatban. A gyorsulási adat is egészen elképesztő, 5,4 másodperc múlva 100 km/h-n áll a mutató és természetesen elektronika vet véget 250 km/h-s sebességnél a száguldásnak. A fogyasztás pedig elméletileg megáll akár 7 literben is. Minden motorhoz 8 fokozatú Steptronic váltó és a legújabb xDrive négykerékhajtási rendszer jár, illetve mindegyik aggregát teljesíti az Euro 6d-TEMP, tehát legszigorúbb károsanyagkibocsátási normákat.

A BMW X7 az egyesült államokbeli Dél-Karolina államban, a BMW Group spartanburgi üzemében készül a többi X-es testvérével együtt. Piaci bevezetése 2019 márciusában várható. Fotó: BMW