A Subaru WRX STi Diamond Edition az egyik legerősebb STi változat, amit nem vehetünk meg

Fotó: Subaru

A csak és kizárólag Dél-Afrikában kapható 30 darabos limitált szériás modell tiszteletadás az STi 30 dicső évének, hasonlóan a WRX STI STImulating Edition-höz, ami a modell 15. évfordulójára és összesen 15 darabos kiadásban készült. A Diamond Edition az egyik leggyorsabb és legerősebb STi modell (Dél-Afrikában), amit kizárólag jobbkormányos változatban készítenek.

Az 30. évfordulóra készített 30 darab WRX STi Diamond Edition csak jobbkormánnyal és csak Dél-Afrikában lesz kapható. Fotó: Subaru

Az alap STi-ben is megtalálható 2.5 literes négyhengeres boxer motor 348 lóerővel és 464 Nm-es nyomatékkal szabadul rá az aszfaltra A normál STi 305 lóerőt és 407 Nm-t tud, a plusz erőt a Diamond Edition-ben az ECU átprogramozásával érték el, illetve egy speciális kipufogórendszer is került az autó alá, ami az ikonikus “BUBU” hanghatásról is gondoskodik. A 0-100-as sprintet így 5 másodperc alatt futja – két tized másodperccel gyorsabban, mint a normál STi változat. A negyedmérföldet 13.7 másodperc alatt teljesíti, míg a “mezei” STi-nek ehhez 14.1 másodpercre van szüksége. A végsebessége viszont változatlan, 255 km/h.

A sárga színű Brembo fékek nem csak a Diamond Edition-ön találhatóak meg, az STi sima változatait is ékesítik. Fotó: Subaru

Azért, hogy ne csak száguldani, de megállni is tudjon, a Diamond Edition változatokban 6, hátul 2 dugattyús Brembo fékek lassítják a kasznit a 18 colos felnik alatt, amik 20 mm-el kijjebb csücsülnek a normál STi-hez képest. A limitált szériás továbbá kapott egy Sti toronymerevítőt is, hogy a kezelhetősége még pontosabb legyen.

A Subaru szeretné, ha mindenki felismerné ezt a különleges kiadást, így a féknyergek radioaktív sárga színét az első és oldalsó spoilerekre, illetve hátsó diffúzorára is rálöttyintette. Fotó: Subaru

Mi szükséges ahhoz, hogy valaki vegyen egy WRX STI Diamond Edition-t? A Subaru három dolgot kér: a vásárló álljon be a sorba egy foglalás leadásával a weboldalukon; Dél-Afrikában éljen és legyen 799.000 Dél-afrikai rand-ja, ami nagyjából 16 millió forintnak felel meg.

A legerősebb STi változata a jelenlegi generációnak azonban nem a Diamond Edition, ugyanis Japánban érkezik egy 50 darabos szintén limitált kiadás, a TC380 ami a nagyobb, GT III RS Sport turbónak, szabadabb áramlást biztosító katalizátornak és egyéb HKS alkatrészeknek hála 380 lóerővel lesz kapható. Természetesen ennél a modellnél sem lehet szó exportról, csakis a felkelő nap országában vehetik meg a szerencsések.