A Ford eddig is igyekezett folyamatosan még kívánatosabbá tenni a Ranger-t, gondoljunk csak a vaddisznó Raptor verzióra, vagy a Wildtrak sorozatra. Jól sült el eddig a márka kreatívjainak minden ötlete, most viszont újabb lehetőséget vázoltak a leendő vevőknek, hogy valami különlegeset vihessenek haza. Egyelőre még csak megmutatták, milyen lesz az új Ranger Stormtrak és Wolftrak, megjelenésükig azonban 2021. októberig kell várni. Akkor viszont majd nem árt belehúzni, ugyanis mindkét modell limitált példányszámú, szóval nem lehet akármeddig vacillálni. Addig tehát azt érdemes eldönteni, melyik a szimpatikusabb. A gyáriak ugyanis jól megkülönböztették a célcsoportokat, amikor kitalálták az újdonságokat. A valamivel csillogóbb megjelenésű Stormtrak például inkább a luxus portékára vágyóknak lehet jó alternatíva. Eleve az utaskabinban is finom bőr borítja a legtöbb felületet, piros cérna tartja össze a sötét grafit színű elemeket, még a műszerfalon is. Rakat felirat került erre a Ranger változatra, fekete a hátsó lökőse, LED-es fényszórói vannak, csomó alsó védőelemet kapott, valamint hűtőmaszkja is eltér a testvérekétől. Ehhez a csomaghoz jár még továbbá alapáron a kék oválos márka egyik újdonsága, az elektromos platófedél. A felhasználók az indítókulcs gombjával, a platón belül elhelyezett gombokkal, illetve a műszerfalon található kapcsolóval is nyithatják-zárhatják a szerkezetet. A szenzoros becsípődés gátló pedig megakadályozza, hogy megsérüljön bárkinek a keze vagy a rakomány. A gépházfedél alá kizárólag a Ford legerősebb, 2,0 literes, 213 lóerős EcoBlue Bi-turbo dízelmotorját építik be, tízfokozatú automatával. Az 500 Nm-es forgatónyomaték ellenére viszont ugyanúgy 1,0 tonnás a hasznos teherbírása, illetve 3500 kg-ot tud vontatni, akárcsak az alapjául szolgáló, gyengébb Wildtrak variáns. A Wolftrak is ugyanezeket a számokat tudja, ám abban a 2,0 literes, 170 lóerős EcoBlue dízelmotor dolgozik. Itt azonban csak akkor gangolgat a sofőr helyett a váltó, ha azt rendeli meg, amúgy hatos manuális egységgel szállítják ezt a változatot. Itt már nem annyira a csillogás a fontos, a Wolftrak-kel inkább a keményvonalas felhasználókra gondoltak a dizájnerek. Sötét kiegészítők mindenhol, feliratból is kevesebb van, terepgumik feszülnek a felniken, elektronikusan zárható hátsó differenciálműve van, míg a platóra itt egy méretes bukócsövet faragtak, amely amellett, hogy roppant látványos, a különböző rakományok rögzítésében is segíthet. A kétféle szürke árnyalatban elérhető Ranger Wolftrak belül matt fekete műszerfal- és ajtóbetéteket kapott, illetve egy 8 colos, SYNC3 rendszerű navigációs fejegység is alapáron jár.
A vihar és a farkas – Ford Ranger Stormtrak és Wolftrak
Bár elég meseszerű a cím, valójában a Ford Ranger két különleges változatára utal.