Erre számítottunk legkevésbé – Hyundai STARIA

Mikor már éppen kezdtünk leszokni a nagy méretű buszlimuzinokról, a Hyundai úgy látja, mégis szükségünk lehet ezekre a kedves batárokra. Különben miért készítették volna el az új STARIA-t?

Hyundai STARIA
Fotó: Hyundai

Több mint 5,2 méteres hosszával nem éppen a könnyen parkolható sportautók közé tartozik a STARIA, no de az ilyen alapterületre akár egy kisebb lakószobát is fel lehet húzni. A Hyundai is ezt tette, elkészítette saját, modern, guruló mini lakását. A fotelok száma például 2 és 11 között lehet, ami attól függ, mire akarja használni leendő tulajdonosa az autót. Nyilván a legkevesebb ülőalkalmatosság mögött van a legnagyobb hely a csomagoknak – még kimondani is sok, hogy 5000 darab dobozos tej, vagy 10.000 darab, fél literes sör is elfér egyszerre a STARIA-ban. Persze a legnagyobb dobás a két-vagy három soros hátsó fedélzet, arra ugyanis komolyan ráfeküdtek a Hyundai tervezői. A hétüléses Premium modell második üléssorában például prémium relaxációs ülések bújnak meg, melyek támlaszöge motorosan dönthető, továbbá hosszirányban eltolhatók. Külön felhívja a figyelmet a dél-koreai gyártó, hogy állítólag a harmadik üléssoron akkor is kényelmesen elfér egy felnőtt utas, ha az előttük lévőket relaxációs pihenő pozícióba döntik. Aztán, a kilenc személyes variáns második sori ülései 180 fokban elforgathatók, így a két hátsó helyen utazók egymással szemben foglalhatnak helyet. A STARIA belső tere háromféle (fekete, fekete-bézs vagy fekete-kék) kivitelben választható, a Premium változat ezeken felül szürke-barna, illetve szürke-világosszürke színkombinációban is elérhető. A műszeregység egy 10,25 colos digitális kijelző, a középkonzolon érintésérzékeny kezelőszervek vannak, míg a sebességváltó elektronikus, nyomógombos fokozatválasztó – hasonlóan az új Tucson-hoz. A vezető és az utas közötti padlókonzolra pohártartókat, USB csatlakozókat és további tárolóhelyeket álmodtak meg a gyáriak – szóval, van hova pakolászni minden utasnak. Biztonsági berendezésekből is jutott bőven. Egyebek mellett ráfutásos balesetet megelőző, vagy aktív holttérfigyelő rendszer, biztonságos kiszállást támogató, illetve a hátsó ülések foglaltságára figyelmeztető berendezés is elérhető az autóhoz. Újdonság a vezeték nélküli biztonságiöv-emlékeztető, az infotainment rendszerhez csatlakoztatott széles látószögű kamera, melynek segítségével a központi kijelzőn keresztül lehet figyelni a hátul utazókra, vagy a szintén ezen az eszközön futó, speciális hangszóró-funkció, amivel a vezető és utasai tisztán hallják egymást. A STARIA hajtáslánc-választéka egy 2,2 literes, változó geometriájú dízelmotorból, valamint egy 3,5 literes, hengerenkénti befecskendezéses Smartstream G6DIII benzinmotorból áll. A gázolajos erőforráshoz hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata sebességváltó rendelhető, míg az ólommentessel működő aggregáthoz viszont kizárólag a kuplung nélküli egység jár. Ezt azonban Európában biztosan nem fogjuk kipróbálni, ide ugyanis kizárólag az öngyulladós egységgel szállítják a STARIA-t. Sőt, magyarországi forgalmazásról is még folynak az egyeztetések. Ahol zöld utat kapott, ott 2021 második felétől megrendelhető a Hyundai STARIA.

Hyundai STARIA részletei
Bár ez most a legmodernebb megjelenésű MPV, mégis csak a következő években kap majd környezetbarát hajtáslánc-opciókat is a STARIA. A beltér variálhatósága igen széles, a Hyundai szerint akár családi- vagy üzleti felhasználásra is alkalmas újdonságuk. A STARIA Premium kivitele kívülről – egyebek mellett – a sárgaréz-króm díszítésekről ismerhető fel. Fotók: Hyundai