A Nissan a kétezres évek elején döntött úgy, elég a szokványos alsó-közepes autókból és inkább valami újba fogtak bele. Az angliai dizájnstúdióban 2006-ra megszületett az első generációs Qashqai végleges formaterve, már csak azt kellett kitalálni, hogyan nevezzék el a kategóriát. Mivel egy személyautó és SUV keresztezéséből született a modell, egyszerűen crossovernek hívták. 2007-ben így gurult a szalonokba az első városálló Nissan, a Qashqai. Annyira megkedvelték a vevők, hogy idővel Oroszországban is kellett egy külön gyártósort fedél alá hozni, csakhogy kielégítsék az ottani igényeket is. 2013-ban mutatkozott be a második nemzedék, ma pedig több mint 3 millió eladott példánynál tart a Qashqai. 2020 novembere óta tudtuk, próbaköröket futnak a következő, harmadik generáció prototípusaival, a Nissan pedig ügyesen csepegtette az információkat – ennyien nem várták még valószínűleg új autó bemutatását sehol sem. Közel négy hónapnyi marketing munka után most végre levetkőztek az álcázott autók, rendesen látszik minden ív és hajlítás, ahogy kell. Az orr egyes részletei az aktuális Juke-ról már ismerősek lehetnek, míg a Nissan szerint lebegő hatású tetőről a Leaf hasonló kialakítása is eszünkbe juthat – de addig, amíg házon belül jön az inspiráció, nincs is gond szerintem. A Nissan büszke arra, amikor megkérdezték vevőiket, állították, a Qashqai mérete szerintük pontosan annyi, amekkora kell. Városban még nem jelent problémát megtalálni a megfelelő parkolóhelyet, miközben belül sem ülnek egymás nyakán az utasok. Szóval ebből indultak ki a legújabb nemzedék megtervezésekor is, a végeredmény pedig magáért beszél. A 4425 mm-es hosszúság mindössze 3 centis növekedés, miközben a tengelytávolság 2 cm-rel gyarapodott (2666 mm). Széltében 29 mm a többlet (1835 mm), magasságban pedig 3,5 centit (1625 mm) adtak hozzá a tervezőasztalon az előző generációhoz képest.
Vagyis, minden éppen hogy nagyobb lett, viszont az új CMF-C platform sokkal több szabadságot engedett a belsőtér kialakításánál.
A csomagtartó végül nem ötven, hanem 74 literrel bővült, vagyis már 504 literes alaphelyzetben, amit osztható padlóval lehet megfelelően tagolni. A második sori láb- és válltér is megnőtt a Nissan mérnökei szerint, ám itt pontos adatokat még nem közöltek. Az viszont jó hír, hogy a hátsó ajtók akár 90 fokban nyithatók – kisbabás szülők ezt különösen értékelik majd.
Az eddig ismertetett információk (általánosságban a változások és biztonság, beltér és technológia, hajtásláncok) közül egyedül a motorokkal kapcsolatban pontosították a teljesítmény adatokat. Az 1,3-as benzines erőforrás 138, míg erősebb változata 156 pacis lesz (korábban 140 és 160 lóerőről volt szó), az e-POWER elektromos hajtáslánc pedig 187 lóerőt tud majd (190 LE helyett). Az új Qashqai 11 színben, 5 két-tónusú kombinációval lesz elérhető és akár 20-as papucsokat, vagy panoráma napfénytetőt is meg lehet majd rendelni hozzá. A hazai importőr nyárra tervezi az értékesítés kezdetét, az árakról azonban még nem tudnak tájékoztatni. Viszont, amíg megérkezik az új Qashqai, egy kizárólag a magyar piacra készült limitált kiadású Qashqai-jal búcsúzik a mostani széria. A Tokio fantázianevű csomagban egyebek mellett intelligens vészfékezési rendszer gyalogosfelismeréssel, fűthető első ülések, automata fényszórók, digitális kétzónás klíma, Apple Carplay és Android Auto mobilcsatlakozás-tükrözés, tolatókamera, vagy parkolószenzor is van. A 17-es felnikkel és kizárólag a 140 lóerős, 1,3-as turbómotorral hajtott különleges Qashqai kedvezményekkel együtt 7,2 millió forintba kerül, vagyis alig 150 ezer forinttal több, mint a belépő Acenta (7.045.000 Ft) változat.