Egyre több járgányon tűnik fel az X betű, ám ez közel sem jelenti azt, hogy kimerült volna a kreativitás. Gyakorlatilag egységes jele lett az öszvér autóknak, vagyis, amik egyszerre több kategóriából is kaptak ihletet. A Citroën most egy SUV, valamint egy shooting brake keverékét állította talpra, ez lett a C5 X. Bár a neve már két évtizede velünk van, ma már egészen mást jelöl, mint mondjuk 20 éve. Az elegáns, családi szedánból mára egy SUV (C5 Aircross) és a legújabb kombi-crossover lett. A forma maga is megér több misét, bár a C5 X eleje a már egy ideje nálunk is futó új C4-es fazonját öltötte magára.
A lényeg inkább hátul van, az a legnagyobb dobás.
A C-oszlopra biggyesztett külön üvegfelületek egy meglehetősen egyedi csomagtérfedéllel egészülnek ki. Ez a kialakítás valószínűleg jót tesz a hátsó fejtérnek, hiszen bár sportosan lejt a tetővonal, de mégsem zuhan akkorát, mint a C4-esnél. Plusz, a puttonyhoz is könnyebben hozzáférhetünk, így ugyanis a peremet alacsonyan tudták tartani, szóval nem kell sokat mutatványozni a motyóval. Amiknek egyébként rengeteg helye van, 545 literes alaphelyzetben, a támlák ledöntésével pedig egészen 1640 literig bővíthető a csomagtartó – igen, kisebb hangár lesz így, főleg, hogy a padló és az oldalfal is teljesen sík. Ráadásul villany mozgatja a fedelet, akár érintés nélkül is. Maga a bódé sem pöttöm, 4,8 m hosszú, 1865 mm széles, tengelytávja pedig 2785 mm. Bár a szokásos személyautóknál magasabban áll a C5 X, mivel a tetővonalat lejjebb húzták a tervezésnél, így mindössze 1,48 méterre nyúlik a földtől. Viszont, a méretes felnik és az emelt futómű miatt feljebb van a padlószint, így ebbe az autóba nem behuppanunk, hanem kényelmesen beereszkedünk. A többféle szivaccsal kibélelt, speciális ülések itt is járnak, a műszerfal formája pedig ismét a C4-est juttatja eszünkbe. Persze minden méretesebb, némileg átrendezték a kapcsolókat, ám újdonságként itt egy színes, vetített kijelző, amely a szélvédőn jeleníti meg a legfontosabb információkat. A kis plexi helyett ezt a megoldást a magasabb sofőrök is jobban élvezhetik majd, hiszen minden adat teljesen látszik így. Sokat dolgoztak a hangszigetelésen is a mérnökök, az első és a hátsó üvegek is külön zaj izolálót kaptak. A futóműben is van egy csavar. A minden variánshoz elérhető, progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott Advanced Comfort felfüggesztés a tölthető hibrid C5 X-ben három módban állítható lett. Bár a sajtóanyag erre külön nem tér ki, az eddigiek alapján valószínűleg COMFORT, NORMAL és SPORT állások között lehet majd válogatni. A motorválasztékról egyelőre annyi biztos, hogy a dízeleket valamiért itt nem tartották fontosnak, nincs is a kínálatban. A benzines aggregátok mellett a 225 lóerő összteljesítményű plug-in Hybrid variánst kínálják – utóbbi egyetlen töltéssel akár 50 kilométert is megtehet, ami a Citroën szerint a napi ingázáshoz bőven elegendő. Összkerékhajtású, vegyes tüzelésű C5 X-ről még szó sincs, de könnyen elképzelhető, a jövőben akár ezt is beépítik – kivéve, ha tartanak attól a marketingesek, hogy a DS7 Crossback E-Tense 4X4 eladásokba bezavarna a valamivel olcsóbban, de azonos technikával kínált Citroën modell. Az új C5 X 2022 elején érkezik a kereskedésekbe.
