Ha nem kell az összkerék – DS7 Crossback E-Tense 225

Folytatódik a villanyosítás a DS-nél. Ezúttal a csúcs DS7 Crossback E-Tense 4X4 mellé érkezett egy valamivel szerényebb teljesítményű, de tölthető hibrid.

DS7 Crossback E-Tense 225
Fotó: DS Automobiles

A DS Automobiles is komolyan gondolja a károsanyag mentes autózásról szóló terveit, és most újabb taggal bővíti már meglévő elektromos hajtású parkját. A DS3 Crossback E-Tense és DS7 Crossback E-Tense 4X4 mellé utóbbi óvatosabb duhajoknak szánt változata érkezik. Vagyis, akinek nincs szüksége 300 lóerőnyi vegyes tüzelésű hajtásra, valamint arra, hogy mind a négy kerék kaparjon, annak talán jobban tetszik majd a DS7 Crossback E-Tense 225. Ahogy neve is elárulja, a rendszerteljesítmény itt 225 lóerő, forgatónyomatékból pedig 360 Nm jut. A benzinmotor továbbra is egy 1,6 literes, turbós aggregát, ahogy az összkerekes E-Tense változatban is. Ez az erőforrás önmagában 180 LE mellett 300 Nm maximális nyomatékot tud. Ehhez kapcsolódik egy 110 LE-s villanymotor, amelyet közvetlenül a 8 fokozatú sebességváltóba integráltak. Induláskor csak ez dolgozik, segítségével pedig akár 135 km/h sebességig haladhatunk tisztán elektromos módban. A vezető választhatja még a Hibrid, valamint a Sport üzemmódot, attól függően, éppen mennyit akar kisajtolni a két motor munkájából. A padló alá beépített 13,2 kWh-s akkumulátor 55 km-es (WLTP) benzin használat nélküli hatótávot enged. Mint a DS Automobiles összes villanymotorral szerelt modellje, a DS7 Crossback E-Tense 225 is szériában két töltőkábelt kap. Mode 2 a hagyományos konnektoros töltésre, valamint Mode 3 kábel (7,4 kW), amellyel 0-ról 100%-ra akár 1óra 45 perc alatt táplálható az akkumulátor. Az áramfelvételt a MyDS mobilalkalmazásból, vagy a 12”-os érintőképernyőről is irányíthatjuk. A töltés előprogramozása mellett az utastér légkondicionálása is előre beállítható, vagy távolról is vezérelhető. Ugyanakkor vezetés közben is növelhetjük a megtehető elektromos hatótávot, hiszen lassításkor és fékezéskor is energiát termel vissza a rendszer. Az E-Save funkcióval pedig megtart az elektronika kb. 10-20 km-re elegendő villanyos naftát, hogy például az úti cél végéig már tisztán elektromos üzemmódban tudjunk haladni. A DS7 Crossback E-Tense 225-ben széria a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION vezérelt felfüggesztés. Az első és a hátsó tengellyel elektronikus kapcsolatban álló kamera, valamint a négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő elemzik az út típusát, valamint a sebességet, a kormányállás-szögét, vagy a fékerőt. Ezeket az adatokat valós időben továbbítják egy számítóegységnek, amely külön-külön fejti ki hatását az egyes kerekekre, tehát folyamatosan szabályozza a rugózást, keményebbre vagy lágyabbra. Mint minden DS változatra, a DS7 Crossback E-Tense 225-re is 5 év garanciát és 5 év Assistance szolgáltatást vállal az importőr, 100 000 km futáskorláttal. A PERFORMANCE Line kivitel listaára 16.390.000 Ft, a PRESTIGE változat 18.090.000 Ft-tól érhető el. A modellt 2020 decembere óta már gyártják.

DS7 Crossback E-Tense 225 részletek
A DS7 Crossback E-Tense 225 első és hátsó ablaküvegei többrétegűek és hangszigeteltek. A súlyozott vegyes fogyasztás 1,4-1,6 l/100 km (WLTP). Nagy sebességnél viszont, felszereltségtől függően 6,1-6,5 l/100 km között alakul a gyártó adatai szerint. Fotók: DS Automobiles