Bár Kínában a mai napig megvehető a Citroën C4 négyajtós, szedán változatban, nálunk két éve kifutott az ötajtós C4-es. Erősen megapadt ugyanis a kereslet a modell iránt, a Citroën tapasztalatai alapján is inkább az SUV-ket vitték az utóbbi időkben. No meg a 7 személyes, nagycsaládos egyterűeket – az állami támogatással sokan éltek Magyarországon. Bár egyelőre még csak ízelítőt kapni a június 30-án megjelenő új C4 és ë-C4 – 100%-ëlectric párosról, az már biztos, hogy az emelt hasmagasságú vonalat követik a francia dizájnerek. A masszív külső teljesen átdolgozott belsőt takar. Külön üdvözlendő, hogy a klíma például fizikális gombokat kapott – hiába a nagy középkonzoli érintőpanel. Ugyancsak jól mutat a head-up kijelző – a C4 Cactus-ban sokat kitakart a kormány a mögötte fixen álló digitális panelből, itt biztosan nem lesz majd ilyen probléma. A belsővel kapcsolatban azt ígéri a vállalat, hogy egy kifejezetten az első utast szolgáló újdonságot is lelepleznek majd a bemutató napján. A felfüggesztés a legújabb, progresszív hidraulikus ütközőelemekkel készült, lebegő rendszer, ami például a C5 Aircross alatt is van. De beépítik természetesen mindkét C4-be az Advanced Comfort üléseket is, melyek különlegessége, hogy egy külön másfél centis felső réteg van a nagy sűrűségű habszivacson, amitől elképesztően kényelmesek és tartósak ezek a fotelok. A meghajtásról annyit tudni, hogy dízel- és benzinmotorok gondoskodnak majd, és természetesen az ë-C4 tisztán elektromos hajtással lép piacra 2020 második félévében.
Feltámadt – Új Citroën C4 hír
1928 óta többször is szerepelt a Citroën kínálatában a C4-es. Legutóbb 2018-ban szűnt meg a modell forgalmazása Európában, de most új lehetőséget kapott a franciák kompakt ötajtósa.