Pár hónapja egy VW Polo-nak látszó négykerekűről állították újságírók, valójában az új Škoda Fabia-t tesztelik abban a köntösben. Aztán 2020 év végén, minimálisan álcázott Fabia-kat kaptak lencsevégre külföldön, de valójában még itt is csaltak a Škoda maszkmesterei. Ugyanis olyan, a karosszéria színével harmonizáló betéteket dobtak ezekre a prototípusokra, melyekről elég nehezen lehet eldönteni, tényleg ilyenek lesznek-e az utcakész változatok. Így nem tudni, a hátsó lámpa valóban elnyúlik-e a rendszámtábla felé, vagy hogy ilyen sarkos lesz-e az új Fabia fazonja? Ami viszont tény, beleillik majd a mostani márkaarculatba, tehát hasonlítani fog az új Scala és Octavia modellekre. Alaposan meg is nőtt ráadásul a Škoda kisautója, ugyanis az új MQB-A0 platformot kapja meg. Vagyis, ugyanarra az alapra építik, mint amin például az Audi A1 Sportback, a Seat Ibiza vagy a VW Polo is készül. Így mindamellett, hogy még masszívabb lesz az új Fabia, hossza és tengelytávolsága is gyarapodik, és várhatóan széltében is több helyet foglal majd el a sávból. Egy konkrétumot azért közöltek a méretbeli változásokról a sajtósok, méghozzá azt, hogy
a csomagtér egy ötvenessel bővül – tehát a jelenlegi 330 literről 380-ra emelkedik alaphelyzetben az ötajtós Fabia puttonya.
A biztonsági berendezésekből is többet lehet majd megrendelni. Egyelőre csak annyit tudni, a kategóriában még nem megszokott eszközök is elérhetők lesznek. A kombi változatról még nem érkeztek információk, pedig a Fabia eladások majdnem felét teszi ki ez a variáns – feltételezhetően megmarad. Bár, időközben olyan felvetéseket is hallani, hogy a Škoda vezetősége inkább a Scala-t szánja a nagyobb csomagtérre vágyóknak – ez is a jövő zenéje még. A csúcs vRS modell sajnos továbbra sem várható, de aki sportos megjelenésre vágyik, annak megmarad a Monte Carlo széria. A Škoda tapasztalatai alapján a még most futó, harmadik nemzedékből is elég sokan döntöttek e mellett, így szerintük igény biztosan lesz a későbbiekben is rá. Ezentúl is elöl hajt a Fabia, váltóból pedig manuális, vagy 7 fokozatú DSG választható – ezen a téren nincs nagy variálás. Dízelmotor továbbra sem lesz, a benzinesek az új EVO családba tartoznak – 1,0 literes, háromhengeres aggregátok lesznek turbóval, vagy anélkül. Tisztán elektromos Fabia addig nem várható, amíg a komponenseket nem lehet valamivel költséghatékonyabban beszerezni hozzá. Ez pedig jelenleg nem fér bele a tervekbe. Az új, negyedik generációs Fabia-nak ugyanis meg kell fogni a márka kiadásait – az új platform alkalmazásával például a gyártás költségeit is alacsonyabban tarthatják. Nem véletlen, hogy az eredetileg tervezett 2022-es debütálást előrébb hozták a Škoda szakemberei. Az új Fabia várhatóan 2021 tavaszán mutatkozik be és egyes piacokon már az év vége előtt a szalonokban lesz.