Egyre zöldebb a Honda – Új Honda Jazz hír

Új Honda Jazz
Fotó: Honda

Elég szűk szavú technikai téren mostanában a Honda, mikor egy új modellt mutatnak be. A Honda e-ről is apránként csepegtették a műszaki információkat és most a negyedik generációs Jazz-ről is épp csak annyit tudatnak velünk, amitől éppen felkapjuk a fejünket és vadul elkezdünk kattintgatni, hátha valahol a világhálón máris többet tud valaki róla. A teljesen új formavilág egyik fontos eleme az elődnél 50 százalékkal keskenyebb A-oszlop. Szintén nóvum, hogy nálunk kétféle stílusban forgalmazzák majd az új Jazzt. Megjelenik ugyanis egy emelt hasmagasságú, amolyan crossoveres beütésű modellvariáns, amit ennek megfelelően Crosstar névre kereszteltek. A magasabb bódé mellett egyedi orr-rész, fényezetlen műanyag szélesítések, akár kétszínű fényezés, valamint integrált tetősín különbözteti meg kívülről, belül pedig vízálló kárpitot kap ez a Jazz. Az utastérben minden más megegyezik a két verzióban. Vagyis, továbbra is megmarad a mesés variálhatóság, a második sorban az eddigi nemzedékekben is használt felhajtható üléspadok hasalnak. Ezt természetesen itt is úgy tudták kivitelezni, hogy az üzemanyagtankot az első fotelok alá építették be. A műszerfal viszont teljesen új köntösbe öltözött, és bár több alkotója ismerős lehet a Honda e-ből, nem lett olyan űrközpont jellegű. A központi tablet persze tapis, benne a legújabb Android Auto és Apple CarPlay szoftverekkel, a vezető előtti egérmozi pedig az aktuális divat szerint teljesen digitális. A hajtásról pillanatnyilag annyit tudni, hogy kizárólag hibridként kínálják majd az új Jazzt. A legújabb nemzedékben azonban a CR-V Hybrid-hez hasonló, vagyis kétmotoros megoldás lesz. Elsősorban a villanyos mozgatja a Jazzt, míg a belső égésű erőforrás generátorként igyekszik működni, főleg kis tempójú haladáskor. Vagyis ha beindul, inkább azért, hogy töltse a meghajtó villanymotor működtetéséhez szükséges akkumulátort. Az új rendszerhez más elnevezés is jár, így a Jazz kapja meg először az e:HEV feliratot, mely a Honda hibridjeit jelöli ezentúl. Teljesítményadatok, vagy a benzines aggregát mérete még nem publikus, valószínűleg a járgány 2020-as európai megjelenéséig majd több apró részletben közli azt a Honda. A Honda az új Jazz bemutatásával egy időben közölte, hogy felgyorsítja modelljei elektromos átállását. Vagyis az eredetileg 2025-re kitűzött céldátumot 2022-re módosították. A japán vállalat szakemberei szerint az állandóan változó környezetvédelmi előírások miatt számukra is fontos, hogy minél előbb legyen meg a vagy teljesen, vagy részben elektromos hajtásra képes palettájuk.

Honda Jazz 2019
Biztonsági téren is sokat fejlődött a negyedik generációs Jazz. A Honda Sensing rendszer szélesebb látószögű, nagyobb felbontású kamerával működik. Ennek köszönhetően jobban érzékel mindent, ami a kocsi környezetében van, az Adaptív Sebességrögzítő (ACC) már kis tempónál is képes igazodni a forgalom ritmusához, a Sávtartó Asszisztens pedig városban, országúton és többsávos autópályán egyaránt hatékonyabban működik. Fotók: Honda