Az autógyártók egy része a szigorodó EU-s szabályozások miatt fogott bele komolyabban a környezetvédő modellek fejlesztésébe. A Honda azonban már több évtizede azon dolgozik, hogy járgányai minél kevesebb károsanyagot puffogjanak a levegőbe. Persze, egy Civic Type-R maximum akkor óvja a zöld növényeket, ha nem indítják be. De mivel több olyan jószág is van a japán vállalat istállójában, mely az összesített szén-dioxid kibocsátási értéket bőven szinten tartja, miért ne kedveskednének időnként ilyen vasakkal? A vezetési élményt azonban nem csak az említett R-típusban találtuk meg eddig sem, hiszen a Honda azért tudja, mit jelent a sportos futómű vagy a patent kormányzás. Még az SUV modellekben is benne van ez a vérvonal, szóval a HR-V és a CR-V sem szédül az úton, de még a kanyarok előtt sem kap visító frászt. Előbbit még elkerülték a nagy elektrifikációs tervek, a CR-V azonban lassan második éve már kapható Hybrid feliratú változatban. És nem csak díszből van rajta a több helyen is olvasható, vegyes tüzelésre utaló betűkombináció, ez a négykerekű bizony tud tisztán villannyal gurulni. Töltögetni nem kell, a plug-in hibrideket még nem vállalta be nálunk a Honda. A termetes SUV tehát elsősorban a benzines aggregátból táplálja a beépített akkumulátorpakkot, illetve a fékezésekből felszabaduló energiát tárolja azért, hogy minél kevesebbszer fogyjon az ólommentes nafta a tartályból. Most viszont eljött az idő, hogy a CR-V-t elküldjék egy sminkelésre, mert bár dögösen néz ki, de azért találtak pár kisimítható, vagy fedhető ráncot. Kívülről például lekapkodták az első sárvédőkről és a csomagtérfedélről is a Hybrid feliratokat. Helyette mindössze a puttony fémfedelére tettek vissza egy e:HEV emblémát – az új Jazz megjelenésével ugyanis már így hívják a többmotoros hajtásláncot a Hondánál. Van egy friss fazonú, 18-as felni is az Elegance felszereltségi szinthez, belül ezüstszínű díszítőelemekkel dobták fel a középkonzolt és az ajtókárpitokat, valamint új, jellegzetes díszcsík szalad végig a műszerfalon, a kesztyűtartó felett. Az Executive pakkhoz pedig immár vezeték nélküli töltőt is adnak alapáron. Eddig nem sok, még csak jegyzetelni sem kell, tényleg csak pár dolgon változtattak a mérnökök. A mindössze kéttagú motorválasztékot is egyszerűsítették. Gondolom, mondanom sem kell, az 1,5 VTEC TURBO ment a levesbe, a hibrid rendszer pedig maradt. A Honda ugyanis továbbra is elkötelezett a – 2022-ig tervezett – elektromos átállás mellett. A 2020-ban bemutatott új Jazz e:HEV, valamint a tisztán elektromos hajtású Honda e után tehát a CR-V e:HEV a következő az európai piacon, amellyel egyel közelebb a cél.
A CR-V e:HEV alapja a Honda 2019-ben bemutatott hibrid hajtáslánca, melyben két villanymotor és egy Atkinson-ciklusú benzines erőforrás található, működését pedig a három üzemmódot felkínáló Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegység szabályozza. A 2.0 i-VTEC benzines egység 145 LE-s, míg a lítium-ion akkumulátorcsomagról táplált villanymotor 184 LE-vel és 315 Nm-es maximális forgatónyomatékkal mozgatja az üresen is 1,6 tonnás bódét. Érdekes, hogy a rendszerteljesítményt is 184 lóerőben adja meg a Honda. A csak elöl kaparó változat 6,6, az összkerékhajtással is elérhető CR-V e:HEV fogyasztása pedig 7 liter környékén tartható a gyáriak szerint. Újdonság a Sport Line felszereltségi szint bevezetése. A kizárólag Crystal Black vagy Platinum White fényezéssel megrendelhető kivitelt megannyi sötét dekorbetéttel dobták fel a mérnökök. Többek között a fényszórókereteken, a külső tükrökön, a kerékkupakokon és magukon a kerekeken is megjelenik ez az árnyalat. Emellett fekete-króm bevonat kap a ködlámpa-foglalat és a hűtőrács, de a lökhárítók és az ajtók díszítőelemei is ilyen felületkezelést kapnak. A sötétített ablakok mögött az utastérben is több helyen feltűnik a fekete. A középkonzol fahatású betétei, az ajtókárpitok és a műszerfal kesztyűtartó feletti része is ilyen színű. Magasfényű fekete festést kapott a műszeregység, a folyadékkristályos kijelző és a klímapanel kerete, valamint a kormánykerék középrésze, a váltógomb és a kilincs is. A tetőkárpit és a tetőoszlopok belső burkolata is feketében pompázik, miként a sportosra szabott, hímzett ülések bőrborítása is. Minden megújult CR-V-ben széria viszont a Honda Sensing biztonsági csomag. Vagyis, a sáv- és útelhagyásra figyelmeztető rendszer, a közúti jelzőtáblát felismerő eszközzel együttműködő sebességhatároló, az adaptív tempomat kis sebességű követőfunkcióval, az ütközés erejét mérséklő fékrendszer vagy a sávtartó asszisztens is benne van már a bázis verziókban is. A frissített CR-V e:HEV az alap, Comfort felszereltséggel és kétkerékhajtással 10.699.000 forintba kerül, a legolcsóbb összkerekes CR-V-t viszont Elegance szinttől kínálják 12.209.000 forintért. A Sport Line változatok ára 12.789.000 Ft (2WD) és 13.199.000 Ft (4WD). A csúcsot jelentő Executive csomagot pedig kizárólag négykerékhajtással lehet konfigurálni, ennek ára 14.409.000 Ft.