A kis márka, amely nagyban gondolkodik. A Dacia ma már 44 országban van jelen és több mint 7 millió kuncsaftja van. 2010 óta ráadásul az SUV piac aktív résztvevői, ők kínálják ugyanis az egyik legmegfizethetőbb terepes négykerekűt, a Duster-t. Közel 2 millióan indítják be napjainkban ezt a modellt reggelente. Első nemzedékét kilenc évig forgalmazták, igaz, közben folyamatosan frissítették a motorpalettát és a megjelenését is. A második generáció 2018-ban érkezett, így ha az autóiparban szokásos trendeket figyelembe vesszük, a Duster épp félidős, ezért aktualizálni kellett egy kicsit. Nem véletlenül használom ezt a jelzőt, ugyanis még a Dacia szakemberei is egyetértenek abban, ami jó, azon nem kell változtatni.
Szerintük a Duster fizimiskája pont olyan menő ma is, mint megjelenésekor, éppen ezért a lemezek, sőt, még a műanyag felületek nagy része is érintetlen maradt.
Egyedül a lámpák dizájnja lett modernebb. Itt az új Sandero/Sandero Stepway/Logan trión megjelent Y-mintájú nappali menetfények jelentik a változást, ami a hátsó lámpatesteken is visszaköszön. További újdonságként a Duster az első Dacia, amely az autó frontján LED-technológiás irányjelzőket, míg hátul ugyanilyen rendszámtábla világítást kapott. A 3D hatású krómozott elemekkel feldobott hűtőmaszk mellett egy új, Arizona narancs fantázianevű fényezés, valamint egy ugyancsak friss rajzolatú könnyűfémfelni is készült az autóhoz. Hogy a környezetet még kevésbé károsítsa a Duster, újratervezték a hátsó tetőspoilert, a csak kétkerekes változatok pedig alacsonyabb gördülési ellenállású abroncsokat kapnak, melyekkel állítólag akár 10 százalékkal is csökkenhet a modell CO2 kibocsátása. A frissítéssel együtt kicsivel könnyebb lett a Duster. Az alap benzines, valamint az LPG változat 2, a TCe 130 15, míg az 1.5 dCi változat 18 kilót fogyott az éppen futó szériához képest. A hasmagasság pedig 210-ről 217 mm-re emelkedett, ugyanakkor a terepszögek (elöl 30, hátul 34 fok) változatlanok maradtak. És hiába várjuk az új emblémát, még egyelőre a megszokott Dacia jelvény díszeleg mindenhol.
Belül is csak apróbb szépészeti beavatkozások vannak. Minden ülésen új huzat feszül, és csökkent az első fejtámlák mérete, hogy a hátul ülők jobban előre láthassanak. Készült egy könyöklő, amely ezentúl nem a vezető üléséből hajtható le, hanem a kardánbox része lett. 7 centiméteren csúsztatható, 1,1 literes tárolódoboz van alatta, a hátsó utasok felé pedig 2 USB-töltőt vágtak bele. A középkonzolon kétféle, 8 colos kijelzővel bővült a kínálat. A panelt még szebben a síkba építették, funkciói pedig abszolút naprakészek lettek. Ehhez persze nem lesz elég a belépő szintet megvenni, minimum a Comfort felszereltséget kell beikszelni vásárláskor, hogy a Media Display fejegység alapáron járjon. Ezzel együtt 6 hangszóróból szól a muzsika, DAB rádió és Bluetooth funkció van benne, továbbá vezetéken keresztül Android Auto és Apple CarPlay kompatibilis az eszköz. A volánon elhelyezett gomb lenyomására hangutasításokat is lehet már adni a készüléknek, és 2 USB-port is kapcsolódik a rendszerhez. Akinek ezeken felül mégis kéne a saját navigáció, vagy a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto elérhetőség, akkor már a csúcs, Prestige szintet kell megcélozni. Mindkét monitoron megjeleníthető viszont egy ECO vezetési segéd menü, illetve az összkerekes változatokban a 4X4 monitor is innen hívható elő. Amennyiben szimpatikus extra a parkoló asszisztens, akkor a tolatókamera képe is ezen keresztül figyelhető. És ha már szóba kerültek az őrszemek, a négy objektívből (egy elöl és hátul, illetve egy-egy mindkét oldalon) álló multiview kamerarendszer vagy az MVC gomb lenyomására, vagy pedig tolatáskor automatikusan élesedik. Egyszerre mindig csak egy szemszöget láthatunk, tehát nincs például 360 fokos madártávlati kép, de így legalább például bizonytalan terepen sem kell kiszállni, ha kicsit körbenéznénk a járgány kerekei körül. Az extralistán egyebek mellett holttérfigyelő vagy kulcsnélküli nyitás-zárás és indítás, illetve bőrhatású kárpitozás is megtalálható.
A motorok teljesítik az EURO 6 kibocsátási normákat. Továbbra is turbós minden benzines erőforrás, és mindegyikhez hatos váltó jár. Egyedül az erősebb 1,33-as egységnél változott annyi, hogy aki nem szeretne összkerékhajtást, az kizárólag hatfokozatú, duplakuplungos EDC automatával viheti haza az autót. Módosítottak az LPG kivitelen is, 16,2 literrel nagyobb lett a gáztartály, amely 250 km-es plusz hatótávot jelent a gyáriak szerint. Vagyis, elméletileg akár 1200 kilométert is lehet menni majd a TCe 100 LPG-vel. A négy felszereltségi szinten (Access, Essential, Comfort, Prestige) elérhető új Duster-t már be is árazták. A 90 lovas, háromhengeres 1.0 TCe 3.899.000 forinttól indul – ez 150 ezer plusz a mostani bázis modellhez képest. A gázos kivitel Essential szinttől választható, legkevesebb 4.599.000 forintért. A már négyhengeres, 130 lóerős 1,33-as TCe aggregátért 300 ezer forinttal kell majd többet fizetni, mint eddig. Viszont, ugyanúgy Comfort szinttől érhető el, minimum 5.499.000 forintért cserébe. A Duster TCe 150, EDC automataváltóval kizárólag Prestige csomaggal konfigurálható, a 6.699.000 forintos összeg 800 ezerrel hosszabb a korábbi, viszont manuális verziónál. A 115 lovas Blue dCi Essential felszereltségtől indul, ára pedig 5.199.000 forinttól (+ 300 ezer a jelenlegihez képest).
Összkerékhajtás kizárólag a dízelmotorhoz, valamint a legcombosabb TCe aggregáthoz rendelhető.
A benzines csak Prestige pakkal készül, 6.699.000 forintért. Az öngyulladós 4X4-es Duster viszont már akár 6.299.000 forintért is vihető Comfort felszereltséggel. Ezek előzetes árak, a szalonokban pedig egyelőre előrendeléseket vesznek fel az új Dusterre, várhatóan ősszel érkeznek az első darabok a kereskedésekbe.