A Honda megígérte, betartja. Európa útjain 2022-re nem lesz olyan „H” emblémás modell, amelyben ne lenne valamilyen elektromos meghajtó egység. Az viszont első körben valószínűleg a HR-V rajongóinak lehet megnyugvás, kedvencük marad a kínálatban, így meghagyják a japánok annak lehetőségét, hogy idővel ismét újként üljenek bele egy ilyen crossoverbe. Ám a mostani motorválaszték erősen megcsappan, konkrétan egyetlen hajtásláncot kínálnak a következő nemzedékhez. Méghozzá vegyes tüzelésűt, igaz, abból a legújabb fejlesztést pakolták be a bódéba. Valamiért szimpatikus a Honda mérnökeinek az 1,5 literes lökettérfogat – az új Jazz mellett a legújabb HR-V is ezzel mozog majd. A menetteljesítmények, de még a tömegadatok sincsenek előttünk, így azokról maximum annyit lehet sejteni, a korábbi, egyötös szívó egységgel (130 LE) legalább megegyező dinamika valószínűleg borítékolható. Természetesen a naftaigény viszont valamivel szerényebb lesz.
Hiszen két igen erős villanymotor is része a rendszernek, melyeknek a mozgatás az elsődleges feladatuk, vagyis az 1,5 i-VTEC aggregát igazából főleg generátorként égeti el az üzemanyag nagy részét.
Persze, autópályán vagy más nagy sebességű haladáskor viszont igenis pörgeti a kerekeket, szóval így apad az üzemanyagtartályban lötyögő ólommentes. Az e:HEV rendszer beépítése nem okozott különösebb fejtörést a szakembereknek, hiszen a legújabb platform eleve ezért is készült. Közben azt sem felejtették el a Hondánál, mennyire praktikusra sikerült a mostani, második generáció, szóval a jegyzetek között ott volt például a zseniális hátsó üléssor, amely egyetlen mozdulattal hajtogatható, dönthető, vagy akár padlóba süllyeszthető. Erről például biztosan nem kell lemondani a HR-V-t használó tulajoknak. A Honda ígéri továbbá, plusz 35 mm-t kapott a hátsó utasok térde, míg a második sori háttámlát 2 fokban megdöntötték. A csomagtérperemet igyekeztek minél lejjebb engedni, és HR-V-ben először villany mozgathatja a fedelet, ráadásul akár érintés nélkül becsukódik, amint távolodik a zsebben lapuló slusszkulcs az autótól.

Bár nyomokban felismerhető a még futó HR-V az újban, gyakorlatilag csak részletek maradtak meg róla – egyebek mellett a rejtett hátsó kilincsek utalnak majd rá. A komplett mérettáblázat még nem ismert, annyi azonban biztos, 10 mm-rel feljebb emelték az autó hasát, miközben a teljes magasság 2 centivel csökkent. Az A-oszlop hátrébb került, a külső tükröket pedig lejjebb tették, azért, hogy kanyarodáskor minél kevesebbet takarjanak ki. A vezetőülés az elődhöz képest 10 mm-rel magasabban van, míg a teljes ülőgarnitúrát vadonatúj, feszesebb oldaltartású fotelokra cserélték, melyekben már egyáltalán nincs rugó. Helyette viszont speciális szivacsréteg felel azért, hogy minél kevésbé meggyötörten szálljunk ki utazás után az autóból. A műszerfal is a legmodernebb Honda külsőt öltötte fel. A középkonzoli, 9 colos LCD-érintőképernyőről a márka állítja, minden eddiginél gyorsabban reagál a parancsokra, illetve dizájnban is felzárkózott a legmodernebb eszközökhöz. Külön szabályozható az infók mennyisége a 7 colos, folyadékkristályos TFT-kijelzőn, ami a hagyományos számlapok helyén trónol, és az első mellett akár a hátsó utasoknak is lehet USB-aljzatuk vagy vezeték nélküli töltőjük. Akik pedig gyűlölik, ha a klíma az arcukat fújja, azoknak itt vannak a speciális szellőzőrostélyok, amik anélkül juttatják a levegőt a kabinba, hogy az ott ülőkre áramlana. Alapáron jár a Honda biztonsági csomagja, a SENSING legtöbb eleme is. Így például egyebek mellett adaptív tempomat, ráfutásos ütközést elkerülő rendszer, holttérfigyelő (az eddig 3 m-es hatótávolság helyett akár 25 m-ről is érzékeli a mögöttes forgalmat), kitolatást segítő berendezés, vagy HR-V-ben ugyancsak elsőként, lejtmenet-vezérlő is ott van a listán. Az új Honda HR-V e:HEV 2021 második felében érkezik meg az európai kereskedésekbe.
