4,3 millió mínusz – Nissan Leaf állami támogatás kiegészítés

A Nissan hazai importőre úgy döntött, az állami 2,5 millió forintos támogatáshoz további 1,8 milliót ad új, belépő szintű Leaf vásárlásakor. Mindemellett a magyarországi töltőhálózat fejlesztésében is aktívan részt vesznek.

Nissan Leaf állami támogatás kiegészítés
Fotó: Nissan

Kevés olyan négykerekű van a világon, melynek vevői 90 százalék fölötti elégedettséggel használják kedvencüket. Márpedig a nemzetközi autóipari piackutató cég, a New Car Buyer Survey statisztikái szerint a Leaf tulajdonosok 92 százaléka válaszolta felmérésükben, hogy nagyon elégedett autójával. A tisztán elektromos hajtású japán modell igen népszerű, világszerte közel félmillió darab fut belőle. A hazai eladásokban is fontos szerephez jutott, 2013-as bevezetése óta minden évben piacvezető volt kategóriájában. Hogy megmaradjon ez a tendencia, a Nissan most rátett még egy lapáttal, és a 40 kWh teljesítményű változat alapárát két extra kedvezménnyel is levitték bőven 10 millió forint alá. Az államtól megpályázható 2,5 millió forintos támogatás mellé a magyarországi importőr 1,8 millió forintot ajánl minden új, bázis felszereltségű Leaf megvásárlásához, így a vételár 8.190.000 Ft lett. Sőt, ha az alapból is gazdagon felextrázott elektromos autóba még szükség lenne pár kiegészítőre, azokból is belefér néhány (pl. első és hátsó parkoló radar, fűthető első és hátsó ülések, valamint bőrkormány, vagy akár 360 fokos parkolókamera) úgy, hogy a kocsi ára ne lépje át a 11 milliós támogatási összeghatárt. A magasabb felszereltségű Leafek, valamint a már 62 kWh-s Leaf e+-ra az extra ajánlat nem érvényes, azoknál a változatoknál ráadásul maximum 500 ezer forintos állami támogatás igényelhető a magasabb alapár miatt. Hogy még kevesebben aggódjanak az elektromos autók hatótávja miatt, a Nissan részt vesz egy NEXT-E nevű Európai Uniós nagyprojektben, melynek köszönhetően a régió 6 országában a fő autópálya szakaszok le lesznek fedve villámtöltőkkel. Reizer Levente, a Nissan magyarországi Elektromosautó Termékmenedzsere elmondta: „Korábban is támogatta a Nissan az elektromos autó infrastruktúra fejlesztést, viszont a NEXT-E, többek között a MOL és az E.ON-nak köszönhetően áttörő eredményeket hoz majd, az ország és a régió átjárhatóságában.” 2020 végére a tervezett 250 db villám és ultra-gyors töltőoszlopok nagy része már működőképes lesz.

Nissan Leaf hatótávja
A Nissan Leaf hatótávja WLTP-ciklus szerint mérve 270 km. Ennek elérésében egyebek mellett motorfékkel kiegészített egypedálos vezetési mód is segíti a sofőrt. A teljesen lemerült akkumulátor akár 7 és fél óra alatt 100 százalékos lehet, gyorstöltéssel pedig körülbelül 40 perc alatt elérhető a 80 százalékos szint. Fotók: Nissan