A név a régi – DS4

Tovább bővül a DS Automobiles palettája, ám ezúttal nem kell új nevet megjegyezni. A DS4 már ismerős, a szegmens is maradt, minden más viszont tökéletesen megváltozott.

DS4
Fotó: DS Automobiles

Nem lesz egyik napról a másikra egy prémium gyártó az elsők között, a franciák is türelmesen kivárnak a DS Automobiles-nál. Valószínűleg a kevés hivatalos márkakereskedés miatt nem tud olyan számokat hozni a márka, ám ez egyelőre nem nagyon fog változni. Viszont a modellpaletta folyamatosan bővül. Negyedik önálló autójuk neve már egyszer ott virított a csomagtérfedélen, és akkor is a C-szegmensben próbáltak szerencsét. Az újdonság is DS4 lett, és természetesen a kategória is ugyanaz, mint évekkel ezelőtt volt. Csakhogy most olyan fazont álmodtak meg köré, amin azért biztosan megakad a szem. A fényszórók itt is önálló műalkotásként is megállnák a helyüket. Ugyanúgy MATRIX LED VISION néven futnak, csakhogy működésüket még tovább finomították a mérnökök. A lámpákat három LED modul alkotja. A legbelső a helyzetjelző, a 33,5 fokban forgó középső világítja meg az útpadkát és ebben van a kanyarkövető funkció is, míg a külső Matrix Beam egység maga a fő fényszóró, amelyet 15 szegmens alkot. Ezek függetlenül kapcsolódnak le és fel, az érzékelt vezetési helyzet függvényében. Új nappali menetfények kapcsolódnak viszont a fényszórókhoz, melyek 98 LED-ből állnak – egyik sáv indexként, míg a másik üdvözlőfényként is funkcionál. Természetesen a felfüggesztés a DS4-ben is kisimítja az útegyenetlenségeket, továbbá egyedi görgőkkel szerelik az összes variánst. Már a bázis modellen is 19-es papucsok feszülnek, de egy számmal nagyobb felnik is lehetnek a DS4-en. Mindegyik kerék 1,5 kilóval könnyebb a hasonló méretűeknél és különleges aerodinamikai betétekkel dobják fel őket, hogy tovább csökkenjen a légellenállás és így a fogyasztás, illetve a károsanyag-kibocsátás is. Három karosszériaváltozatban készül DS4. Az alap DS4 tele van krómdíszekkel, egyedi lökhárítót és kontrasztos fekete tetőt kap. A DS4 CROSS, ahogy a neve is sugallja, SUV-s fazon lesz. Vagyis, a lökhárító alsó részére speciális védőburkolatot raknak és matt feketére fényezik, a fényes felületek (ablakszegélyek és hűtőrács) helyén feketék díszelegnek, tetősínek futnak az autón és egy hátsó légterelőt is felbiggyesztettek. A legmagasabb felszereltségi szinten pedig a DS4 CROSS elérhető lesz az Advanced Traction Control nevű rendszerrel, amellyel homokos, havas, saras utakon segít az elektronika továbbjutni. A sportosra húzott DS4 PERFORMANCE Line változaton feketék az egyedi felnik, a DS szárnyak, a hátsó fényszórók között húzódó csík, a hűtőrács és az oldalablakok keretei is.

DS4 kívülről
A DS4 95%-ban újrafelhasználható anyagokból és 85%-ban újrahasznosítható alkatrészekből készül. Az EMP2 platformra épített DS4 4,4 méter hosszú, csomagtartója 430 literes alapból. Fotók: DS Automobiles

Belül a megszokott DS formák helyett szinte teljesen új lesz minden. Először is, a váltó mellől eltűntek az ablakmozgató gombok, azok felkerültek az ajtókra. Nincs váltókar sem, helyette billenőkapcsolóval választható ki a megfelelő haladási irány. Minden szellőzőrostélyt integráltak a műszerfalba. Írásfelismerő érintőpanellel is működtethető ezentúl az egyébként tapis, HD központi monitor, míg az „OK IRIS” mondattal indítható a hangvezérléses böngészés. Speciális Head-Up kijelző is elérhető lesz a DS4-hez. Különlegessége, hogy az információkat (a sebesség, a vezetéstámogató rendszerek jelzései, a navigáció, a figyelmeztetések, vagy az éppen hallgatott dal és a bejövő hívások) egy optikai trükk segítségével a szélvédőtől 4 m-re előre, az útra vetíti ki a rendszer. A DS4 2-es szintű félautonóm vezetésre is képes lesz – így például a forgalom tempójához igazítja a sebességet, a kanyarok előtt lassít majd, a sávban tartja az autót, vagy akár torlódáskor megáll és újraindítja a kocsit az elektronika. Akárcsak a DS7 és a DS3 Crossback, vagy a DS9, a DS4 is többféle belső hangulattal választható, és természetesen a DS Store-okban virtuálisan is konfigurálható lesz minden eleme. Az új DS4 háromféle, turbós benzines (1,2-es, 130 lóerős háromhengeres, 180 és 225 lovas, négyhengeres 1,6-os), egy dízel (BlueHDi 130) és egy 225 lóerő összteljesítményű E-Tense, tölthető (WLTP ciklusban több, mint 50 km-es elektromos hatótáv) hibridhajtással, és kizárólag nyolcfokozatú automataváltóval kerül forgalomba 2021 őszén.

DS4 beltér
Teljesen új vezetői környezet, integrált szellőző rostélyokkal. Az ablakemelők gombjai a váltó mellől az ajtókra kerültek. A DS4 egyik különlegessége a Head-Up kijelző, mely az útra vetíti az információkat. A DS4 hétféle színben lesz elérhető, melyek közül kettő újdonság: a rézarany és a lakkszürke. Fotók: DS Automobiles