Bár a végeredmény szép kerek lett, az évfordulót be kellett érni egy majdnem ehhez passzoló számmal. Vagyis, 19 év után készült el a másfél milliomodik 1,0 literes EcoBoost motor a krajovai Ford üzemben. Mennyivel szebb lenne, ha pont két évtizedre tenné fel a koronát ez a szám, de ha ilyen ütemben fogynak ezek az aggregátok, könnyen lehet, még lesz ebből újabb pezsgőbontás. 2020-ban ugyanis az európai Ford személyautók több mint a felébe építették be az 1,0 literes EcoBoost blokkot – lágy-hibrid komponensekkel, vagy anélkül. Azt nem tudni, 2002-ben, tehát az induláskor milyen napi darabszámot értek el Krajovában, de ma már 3-4 műszakban, naponta több mint 1700 ilyen erőforrás készül.
Vagyis a gyártósoron minden 42. másodpercben megszületik egy motor.
Jelenleg a 125 és 155 lóerős változatokat szerelik össze az üzemben a mild hibrid hajtásláncokhoz, illetve a 95, 100 és 125 lóerős kiviteleket a hagyományos tüzelésű Fordokhoz. Így például a Fiesta és a Focus mellett az EcoSport és a Puma modellekhez is elérhető ez az aggregát, vagy olyan haszonjárművekhez, mint a Tourneo Connect, a Tourneo Courier és a Transit PHEV. “Az 1,0 literes EcoBoost blokk bevezetése igazi forradalmat robbantott ki az autóiparban. Nagyszerűségét a 7 egymást követő évben elnyert Év Motorja díj is bizonyítja.” – nyilatkozta Ian Pearson, a Ford Románia elnöke. Az ünnepi, másfél milliomodik 1,0 EcoBoost motort egy Ford Puma ST-Line modellbe építették be, amit egy helyi vásárló rendelt meg.