A Renault hibrid SUV kupéja – Renault Arkana

Úgy tűnik, az emelt hasmagasságú autók népszerűsége egyelőre töretlen, ráadásul ma már a legkülönfélébb karosszériaformákkal házasítják. A Renault is bemutatta saját SUV kupéját, és ezúttal nem az egyterűek tetejét vágta le.

Renault Arkana
Fotó: Renault

A Renault az utóbbi időkben jól megérezte, hogy szükség lenne frissíteni a palettát. Főleg az SUV szegmensben voltak hiányosságaik, de végül annyira jól sikerült felzárkózni, hogy rögtön sláger modelleket is adtak nekünk. A Captur például egyedülálló sikert ért el, kategóriája és a Renault egyik legtöbbet eladott autója, de itt van még a Kadjar vagy a luxus Koleos is, csakhogy a vérbeli, született emelt hasmagasságú négykerekűeket említsem. Az, hogy az Espace és a Scenic legutóbbi nemzedéke is SUV-ra hajaz, az viszont valahogy nem tűnik a legjobb megoldásnak. A lecsapott tetővonal nem igazán jött be az egyébként egyterűre vágyóknak. Egészen más a helyzet viszont akkor, amikor szánt szándékkal sportosabb a fedél íve. Ezt már több prémium gyártó is megmutatta az utóbbi években, gondoljunk csak a Mercedesre, az Audira, vagy a BMW-re, melyek különböző méretkategóriákban is elkészítették saját SUV kupéjaikat. Itt volt az idő, hogy a Renault is szerencsét próbáljon ebben a szegmensben, útjára is indították az új Arkana-t. A kompakt méretű újdonságot ráadásul mi is megkapjuk. A vezetéstámogató berendezésekkel gazdagon felszerelt Arkana csak hibrid hajtásláncokkal készül, viszont akár sportos R.S. Line csomaggal is hazagurítható lesz. Belül nem sok az újdonság – legalábbis Renault és Dacia tulajoknak ismerősek lesznek a kapcsolók és a kijelzők. A motorok viszont a legújabb fejlesztésűek. Dízelről nem szólnak a hírek, viszont a benzines paletta csak vegyes tüzelésű egységekből áll. A leginkább hibrides az E-TECH 140 lesz. Ebben az 1,6 literes szívó erőforráshoz két elektromotor is csatlakozik. Egyik magas feszültségű indító-generátorként is funkcionál, míg a másik egység a kuplung nélküli váltó. A rendszerhez tartozik még egy 1,2 kWh teljesítményű akkumulátor, melynek segítségével főleg városban akár 80 százalékban képes tisztán elektromos hajtással haladni az autó a Renault szerint. A másik két aggregát lágy-hibrid technológiás, vagyis nem lesznek képesek önállóan villannyal gurulni. Az 1,3 TCe 140 és 160 motorokat egy 12 voltos akkumulátor egészíti ki, mely a fékezésből nyert energiát az átalakítás után elektromos áramként tárolja, amit aztán később fel is használ például a turbós aggregát tehermentesítésére. Az új Renault Arkana 2021 első felében jelenik meg Európában, a hazai szalonokba pedig várhatóan 2021 tavaszán kerül.

Renault Arkana
Az E-TECH Hybrid technológiához több mint 150 szabadalmat jegyzett be a gyártó, melyek többsége a Groupe Renault elektromosjármű-fejlesztésein, illetve a Formula–1-ben szerzett tapasztalatain alapszik. Az Arkana az első olyan Renault, mely kizárólag az új hibrid hajtásláncokkal készül. Fotók: Renault