Lesz újra Renault 5 – Renault jövőbeli tervek

Nem akarnak a múltban ragadni, de tudják a Renault-nál, a hagyományok tisztelete mennyire fontos. A következő években számos régi modellt láthatunk majd új köntösben, és természetesen elektromos hajtással.

Renault 5 koncepcióautó
Fotó: Renault

A Renault stratégái konkrét tervet dolgoztak ki a folytatásra. A villanyos hajtás fejlesztésére szánt időt eddig is kamatoztatni tudták, elektromos autóik egyre népszerűbbek nem csak a személy, de az áruszállítók között is. Ráadásul nemrég kezdték el bevezetni az E-TECH hibrideket. Egyértelmű a cél: a Renault tiszta energiájú márka lesz. Ennek több lépése is elkezdődik már idén, míg 2025-ig összesen 14 modellt dob piacra (7 elektromos és 7 C / D szegmensű járművet). A Mobilize nevű program elég összetett, de lényegében új módszereket kínál az emberek és az áruk szállítására, akár autóval, vagy anélkül. A Groupe Renault a Mobilize segítségével

  • csökkenteni tudja a autóhasználat és a fenntartási költségek közötti különbséget, mivel az autók jelenleg az idő 90%-ában kihasználatlanok
  • javítani fogják a maradványértéket annak megakadályozására, hogy az új járművek 3 év alatt több mint 50%-ot veszítsenek értékükből
  • továbbá hozzájárulnak a CO2-kibocsátás minimalizálásának eléréséhez.

A január közepén ismertetett stratégia részeként kétféle járgányt is megmutattak a jövőből. Az egyik az EZ-1 prototípus, melynek tervezése középpontjában maga a szolgáltatás áll. Az EZ-1 egy új városi mobilitási megoldás, amelyet megosztott használatra terveztek. A felhasználóknak csak annyit kell fizetniük, amennyit mentek az autóval. Az EZ-1 folyamatosan online van: kulcs nélküli hozzáférése van, és okostelefonon keresztül kommunikál a felhasználókkal. A kétszemélyes, csupán 2,3 méter hosszú EZ-1 a körforgásos gazdaság elvei szerint készül. 50%-ban újrahasznosított anyagokból van, életciklusa végén pedig 95%-ban újrafeldolgozható lesz a Flins Re-Factory-nak köszönhetően. A töltéssel sem kell bajlódni, a Renault ugyanis akkumulátorcsere-rendszert tervezett hozzá, vagyis mindig mozogni tudnak ezek a városi gombócok. A Renault 5 koncepcióautó már egy fokkal jobban hasonlít a mai négykerekűekhez. A 100%-ban elektromos hajtású retró járgány sok részletében idézi a legendás R5-öt. A tervezők azonban tovább mentek egyszerű feltámasztásnál, abszolút modern autócska lett belőle. Egyedi dizájnelem például, hogy a motorházfedél légbeömlője alatt van a töltőnyílás, a lökhárítóba épített ködlámpák pedig nappali menetfények is egyben. Az autó teteje textillel borított, az első és a hátsó logók felvillannak, a visszapillantó tükrökön francia zászló látszik, a fejtámla lámpái és a műszerfalra tervezett kis átlátszó képernyőn megjelenő név pedig segít beazonosítani az 5-öst, ha esetleg több hasonló is állna a parkolóban. Némileg árnyalja a pozitív képet, hogy bizonyos modellektől biztosan búcsút kell majd venni, ezek a következő négy évben folyamatosan eltűnnek a Renault kínálatából.

Renault EZ-1 prototípus és Renault 5 koncepcióautó
Az EZ-1 prototípuson hatalmas üvegfelületek vannak, a jármű pedig 50%-ban újrahasznosított anyagokból van. Ezt elsősorban szolgáltatásként kínálja a Groupe Renault, a Renault 5 koncepció viszont egészen autó formájú. Számos részletében visszaköszön a legendás R5. Fotók: Renault