Négyajtós lett az 500e – Fiat 500e 3+1

Nem azt akarja a Fiat, hogy számolgassunk, egyszerűen csak így hívják legújabb 500-as modelljüket, mellyel három tagúra bővült a retro mini mostani nemzedéke.

Fiat 500e 3+1
Fotó: FCA

Nem kifejezetten a családos embereket lőtték be az 500-as célközönségének, pedig a kis olasz még annak is beválik. Tudom, saját tapasztalatból beszélek, hiszen mi két gyerkőccel is vígan elfértünk egy Abarth 695C Rivale fedélzetén. Azt viszont elismerem, a bejutás nem mindig volt akkora élmény – főleg esőben áztam el jobban a kelleténél, hiszen a sofőr csak azután huppanhat be a bal egybe, miután a második sorban már mindenki elhelyezkedett. Nagyon úgy fest, a Fiat csapatába is került néhány hasonló cipőben járó szülő, akiknek az volt az egyik célja, hogy ezt a kérdést is megoldják. Nem hiszem hogy lángvágóval a kézben estek volna neki egy új 500-asnak, viszont a rajzasztalon úgy látszik, elég volt két vonalat húzni, hogy megszülessen az 500e 3+1. A plusz egy jelenti az igazi örömöt az olyan apukáknak, mint én is. Az autó jobb oldalán ugyanis megjelent egy újabb rés, ami azonban együtt nyílik a szokásos helyen pihenővel, csak éppen menetiránynak háttal. Így persze valószínűleg ezt is kell majd előbb becsukni, és csak aztán lehet az utasét, hiszen itt az oszlopot is teljesen kihagyták. Ennek persze lett egy plusz 30 kilós hozadéka, mivel meg kellett erősíteni a bódét a megfelelő pontokon. Viszont, a villanymotor valószínűleg ezt meg sem érzi majd jóformán, a Fiat pedig újabb feladatot pipálhat ki a teendők közül.

Ezzel a bátor lépéssel egyébként három tagúra bővült az 500e palettája, vagyis a kabrió és a ferdehátú mellé érkezett a 3+1.

Ahogy az előző két karosszériaváltozatot, úgy a 3+1-et is az egyik legjobban felszerelt la Prima különkiadással vezetik be. A csomaghoz egyebek mellett elektromosan állítható, Fiat monogramos bőrülések, 11,25 colos infotainment rendszer, teljesen LED-es fényszórók, kétszínű 17 colos keréktárcsák és rengeteg krómozott betét jár. Ezek a modellek képesek akár kettes szintű autonóm vezetésre is, és a két villanymotorból is kizárólag az erősebbikkel készülnek. Az új 500e 3+1 la Prima most az állami támogatással együtt 11.899.000 forintos kedvezményes áron (12.399.000 Ft-os listaáron) vihető haza.

Fiat 500e 3+1 kívülről, belső tér
Az új 500e 3+1 kezdetben rozéarany, gleccserkék és ónix fekete színekben lesz elérhető. A la Prima csomaggal viszont szinte minden létező extrát adnak az autóhoz. Fotók: FCA

Ugyancsak az újdonsággal együtt bevezet a márka hazai forgalmazója három új felszereltségi szintet az 500e változatokhoz. Az Action belépő pakk kizárólag a ferdehátú variánshoz érhető el. Ebben széria egyebek mellett a kulcs nélküli indítás, a 7 colos digitális műszercsoport, az újrahasznosított fonálból szőtt, fekete üléskárpit, a gyalogosokat is felismerő vészfékrendszer, a sávelhagyást megelőző berendezés vagy az éberségfigyelő asszisztens. Egyedül ezt a modellt lehet a kisebb akkumulátorral hajtott, gyengébbik elektromotorral választani. A 23,8 kWh kapacitású akkucsomag a WLTP ciklus szerint több mint 180 kilométeres hatótávot enged, a maximum 50 kW-os töltési teljesítménynek köszönhetően pedig akár 50 kilométerre elegendő áramot is magába szippanthat 10 perc alatt. A 95 lóerős villanyaggregáttal 9,5 másodperc a 0-100-as sprint és 135 km/h a végsebesség. Az 500e Action most állami támogatással 5.490.000 forintért kapható (listaáron 7.990.000 Ft), az akkumulátorra pedig itt 5 év/100.000 km garanciát vállal a magyarországi importőr. Az 500e kabrió és a most bemutatott 500e 3+1 is már csak a következő, ugyancsak új, Passion felszereltséggel indul. Itt már vezeték nélküli telefontöltés, illetve ugyancsak kábelmentes készülék tükrözésre is képes 7 colos Uconnect infotainment rendszer, időzíthető légkondícionáló és tempomat is benne van az alapellátmányban. Innentől ráadásul mindhárom karosszériaforma kizárólag a nagyobb akkumulátorral együttműködő, erősebb hajtást kapja. Vagyis, a 118 lóerős egység egy 42 kWh kapacitású akkucsomagból nyert energiával mozgatja a bódét, melyet viszont már 85 kW teljesítménnyel is tölthetünk. Az üres akku akár 35 perc alatt 80 százalékos szintre emelkedhet, míg 50 kilométerre elegendő áram mindössze 5 percnyi töltéssel pótolható. Ezzel a csomaggal a legolcsóbb az 500e Passion, kedvezményesen 7.490.000 forintba (listaáron 9.990.000 Ft) kerül, azt követi az 500e 3+1 Passion, 8.190.000 forintért (listaáron 10.690.000 Ft), majd az 500e kabrió Passion 8.490.000 forintos (listaáron 10.990.000 Ft) árcédulával. A harmadik felszereltségi szint pedig az Icon nevet kapta. Itt már egyebek mellett kulcs nélküli rendszer, 10,25 colos, tapis infotainment kijelző, 16-os felnik vagy esőérzékelő is benne van az árban. Villanymotorból és akkumulátorból is kizárólag a combosabb jöhet szóba. Míg listaárban egységesen 1 millió forinttal drágább a Passion-nél az Icon konfiguráció, addig a kedvezményes vételárban csak a ferdehátú változat (8.490.000 Ft) tudta megtartani ezt a differenciát. A kabrió (11.490.000 Ft) és az új 3+1 (11.190.000 Ft) is 3 millió forinttal kerülnek többe, ha valakinek ez tetszik, és igénybe veszi az állami támogatást is. Passion felszereltségtől minden 500e-re 8 év/160.000 km garanciát vállal a Fiat az akkumulátorra.

Elektromos Fiat 500e 3+1
Az erősebb villanymotorral hajtott 500e-k hatótávja 320 km (WLTP), a gyártó szerint azonban városban akár 460 km is elérhető. Fotók: FCA