Sportruhát húzott – Kia Stonic GT Line

Úgy tűnik, egyre többen vágynak valamilyen sportos új autóra – és nem feltétlenül olyanra, ami leeszi a hajukat. A Kia is folyamatosan bővíti GT Line modellsorozatát, most épp a Stonic következett.

Kia Stonic GT Line
Fotó: Kia

Miközben augusztusban még a Stonic frissítéséről számoltunk be, még nem sejthettük, hogy alig két hónap leforgása alatt a Kia újabb lehetőséget ad negyedik legkedveltebb modelljének, hogy egy kicsivel több figyelmet kapjon társainál. Pedig most ez történt, ugyanis roppant feltűnő, már-már igazi sportszerkóba öltöztette városi crossoverét a dél-koreai dizájncsapat. A fantázianéven nem kellett sokat gondolkodniuk a szakembereknek, egyszerűen csak rávasalták az autó farára és a kormány aljára a GT Line feliratot – pont úgy, ahogy azt tették a Ceed család több tagjánál, a Picanto-nál, a Rio-nál, a Sportage-nél és a Stingernél is. Persze egy plecsni önmagában még nem lenne elég ahhoz, hogy valaki kifizessen akár 1 millióval is többet ugyanazért a járgányért. A Stonic GT Line így elöl vagányabb, fémbetétes lökőst kap, amibe LED-es ködfényeket integráltak és három légbeömlőt is vágtak. Természetesen a fényszórók alapból LED-esek ezen a szinten, hátulra pedig tetőspoiler, valamint dupla kipufogó végződést és diffúzort imitáló lökhárító került. A 17-es papucsok is járnak, a kéttónusú fényezés kontrasztos színéből pedig az első légbeömlőkre is kerül – ha így rendelik meg az autót. Mert azért vannak egyszínű változatok is. Aztán ha kívülről elég volt a nézelődés, belül is mutathat pár érdekes részletet a leendő tulajdonos. Először is, kizárólag a GT Line Stonic műszerfalán futnak szénszál hatású burkolatok – egyebek mellett az ajtópanelek vagy a váltó környezete is ilyen. Aztán ott vannak még a fekete szövet és szintetikus bőr kombós ülések, amiken fehér szegélyvarrások virítanak, és az alul lapított bőrvolán is elég mutatós. A második generációs UVO Connect telematikai rendszer viszont ugyanaz, mint amit a többi frissített Stonic is megkap. Vagyis, a középkonzol 8 colos érintőképernyőjén egyebek mellett felhő alapú online navigáció, Apple CarPlay és Android Auto fut, míg a hangfelismerő segítségével akár szóban is utasíthatja a felhasználó a rendszert, címet diktálhat a navigációnak, vagy akár szöveges üzenetet is küldhet. A motorválaszték viszont csak 3 tagú, igaz ebből kettő a legújabb Hybrid 48V EcoDynamics+ hajtáslánc. Utóbbiakban az egyliteres, közvetlen befecskendezéses, turbós aggregát egy 48V-os elektromos segédhajtással dolgozik együtt. A villanymotorként is működő generátor a motorfékben összegyűjtött mozgási energiát egy kompakt méretű, 48V-os lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorba gyűjti, és gyorsításkor közvetlenül a benzinmotor főtengelyére behajtva adja vissza. A 100 és 120 lóerős kivitelben is elérhető erőforráshoz alapból a Kia új, intelligens kézi sebességváltója jár (az iMT-ben kuplungoláskor elektronika működteti a tengelykapcsolót), opcióként pedig ott a hétfokozatú duplakuplungos (7DCT) szerkezet. A Stonic GT Line elektromos segédhajtás nélkül is választható, az 1,0 literes T-GDi motor 100 lóerős változatával, hatfokozatú kézi-, vagy a 7DCT egységgel. A Kia Stonic GT Line gyártása 2020 októberében indul Koreában, a Sohari üzemben. Ezzel együtt rövidesen az európai értékesítés is elkezdődik. Az új változat is a Kia 7 éves, 150 000 kilométeres garanciájával érkezik a piacokra.

Kia Stonic GT Line
Minden Stonic GT Line 17-es görgőkkel készül, és csak ezen a változaton lesznek a légbeömlős lökhárítók. Belül is sportosabb atmoszféra fogadja az utasokat és a sofőrt is. Fotók: Kia